I lördags

Var som sagt i Borås förra veckan. Tiden bara flög fram och fast jag jobbade så kändes det som jag hade semester. Skönt med lite omväxling från skolan. Har dessutom skapat ett litet beroende för super smash bros på Wii, såå jäkla roligt!

I alla fall, så i lördagskväll satt jag, Stina och Angelica och spelade till långt in på småtimmarna och vid halv tre är det någon som plingar intensivt på dörrklockan, vi tittar konstigt på varandra med lite skäck i alla fall i min blick. Vem besöker en mitt i natten? (utan att man vet om det) Stina springer och öppnar och in staplar en berusad kille och beger sig rakt mot Angelicas säng för att gå och lägga sig?! Vi fattar nada, försöka få fram vad killen heter och vart han ska. Han verkade knappt veta var han hade röven någonstans så vi kastade ut honom. Efter tio minuter så kommer han igen och knackar på, lika intensivt. Vi öppnar igen och försöka förklara för honom att han har gått fel och att vi inte känner honom. Han verka fatta lika lite den här gången och återigen så kastar vi ut honom. Efter ytligare tio minuter så knackar det på en tredje gång. Den här gången så följer Stina och Angelica honom ner till dörren för att se till så att han går. Nu började det bli lite obehagligt! Han visste inte vad han hete och han visste inte vem han skulle till. Vi funderade på om vi skulle ringa polisen. Men avvaktade. Efter tio minuter så gick jag och Stina ner för att kolla så att han inte satt utanför eller låg i någon buske. Men det verkade som att han hade gått. Men tro fan att efter tjugo minuter så ringer det på dörren en gång till. Angelica hade sagt innan att hon inte vågade sova själv längre, men jag och Stina var tvungna att köra hem för att lämna bilen vi hade lånat. När han då kom en fjärde gång så ringde Angelica till Fredrik och förklarade situationen och bad honom att komma över. Jag och Stina står och förklara för killen som inte verkar fatta något att han fortfarande har gått fel och om han kom tillbaka fler gånger så var vi tvungna att ringa polisen. Och antagligen så har han hört att Angelica pratade med någon i telefon. Han började bli irriterad och situationen blev genast ännu mer läskig. Han frågade vad det var med oss. Tja, vi gillar inte att folk kommer och plingar på klockan fyra på natten. Men det verkade han inte fatta. Fredrik kom springandes som en dåre, som tur var, var han inte riktigt nykter för vetefan om Angelica hade lyckats övertala honom till att komma då. Jag kände mig jävligt skärrad och full på adrenalin. Det verkade inte som att han skulle komma tillbaka så jag och Stina bestämde oss för att åka hem. Då hade klockan nästan hunnit bli halv fem. Fredrik stannade, dock fick Angelica ta soffan. Men hon var bara glad att hon slapp sova i lägenheten själv. Jag och Stina sprang som dårar till bilen och Stina kastade sig in i baksätet och vi körde hemåt.

Ja, man kan väl helt enkelt konstatera att fulla människor är alltid något intressant att bevittna. Dock lärt mig att om någon kommer och ringer på hos mig mitt i natten så ska jag inte öppna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0