Borta var bra men hemma är ju bäst!

Igår bjöds det på fest, sista kvällen i Borås och det firade vi stort. Dansmattan hela dagen sen iväg till Jocke och sist men inte minst Harrys. En helt okej kväll dock så var jag lite små irriterad vilket förstörde min partystämning. Någon idiot försökte lura med mig och Angie till Vegby, VEGBY. De blev sura över dissen och började eller rättare sagt försökte imitera, min skånska. Jag förstår inte, är tanken att man ska ta det som en förolämpning? Jag älskar min skånska dialekt! Boråsare är så roliga, många blir helt till sig när de hör en annan dialekt. Kan inte vara många som åker utanför Västa Götalands gränser. MEN jag rökte inte en enda cigarett på hela kvällen. En stor klapp på axeln!

Nu är jag tillbaka till Jönköping och har handlat upp mina sista pengar för att fylla upp mitt tomma kylskåp. Smörpaketet och purjolöken hade inte klarat sig allt för väl och det enda ätbara var ädelost på tub. Har plockat ner julsakerna och håller nu på att packa upp min gigantiska resväska. Ikväll blir det Johan Falk och morötter med dippa. HEJA




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0