Dagens goda gärning

Imorse vaknade jag lagom vid tio, skulle vara hos Joey vid elva för att börja pluggandet för nästa tenta imorgon. Halv elva kom jag på att jag skulle ha varit på blodgivningscentralen klockan halv nio imorse. Stressad som fan börja jag packa ihop mig för att åka till Ryhov då jag faktiskt inser att ja, jag skulle varit på sjukhuset halv nio och lämna blod! Jag och sprutor funkar inte så bra. Lite försiktigt så frågar jag Annie om hon skulle vilja följa med som stöd. Ängel som hon är så gjorde hon det. Sjuksköterskan som stack mig var jätte trevlig och jag förklarade att jag var lite nervös då det var min första gång. Han sa att han skulle guida mig igenom allt lugnt och försiktigt. Då tog han fram nålen. Högg till lite i magen och jag börja kolla efter Annie som satt i fikarummet utanför. Hon förstod vad jag ville och kom och satte sig bredvid mig. Sticket var inte så farligt och efter ca tio minuter så var jag tömd på cirka 4,5 dl blod. Inga problem. Gratis fika, en träningsväska och eventuellt hjälpt till att rädda tre personers liv. Känns rätt så bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0