10 things to do before you leave

Igår när jag försökte få ordning på alla mina grejer i mitt rum här i Edinburgh hittade jag listan från första dagen i skolan. 10 saker man måste göra i Skottland innan man åker hem. Och efter jag läst igenom den insåg jag att jag har gjort allt. Bra jobbat.

1. Testa Haggis och dricka Irn Bru
Jag och Ällen testade Haggis i tisdag och ja det var faktiskt riktigt gott. Irn Bru dock, testade jag i början men det var för sött för min smak. Läsk överhuvudtaget är inte min grej.

2. Gå med i en University club/society
Jag, Sali och Tove gick med i Dance Society och har dansat Salsa en gång i veckan. Riktigt roligt har det varit. Vi var även ut och testade våra kunskaper för några veckor sedan. Gick bättre än förväntat.

3. Klättra upp för Arthur's seat
Fick känna på hur otränad jag faktiskt blivit men vi tog oss upp och utsikten var fantastisk!

4. Se the highlands
Vår Haggis trip var ett av det roligaste vi har gjort här. Hille har gjort en liten film som ni kan se här.

5. Lära känna skotska människor.
Har ju lärt känna så många underbara människor!

6. Se en rugby eller football match.
Jag och min skotska vän var för några veckor sedan och såg Edinburgh mot Racing Metro. UNBELIEVABLE.

7. Testa fish n' chips
Var nog också första veckan på något snabbmatsställe. Fiskpinnar är väl så där.

8. Testa Ceilidh
Detta var jag, Sali och Tove och gjorde förra veckan och herregud vad roligt det var. Det är sällskapsdans kan man nog översätta det som där man dansar par och i led och i grupp och allt. Vanligt på stora tillställningar. Skrattade så mycket att mitt ansikte domnade bort.

9. Gå på en Edinburgh Ghost Tour
När min familj var här och hälsade på gick vi på en Ghost Tour och den var precis lagom läskig för min smak.

10. Gå med i SENIC
Två pund i sjön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0