Vad är kärlek?

När det bubblar i kroppen som en kolsyrad dricka
när du fnissar som en liten flicka.

När man känner något man can't deny
when eagles fly over mountain high

När all oro är som bortblåst och försvunnen
När simba återvänder i lejonkungen.

När man bara drar replik för att slippa krångla
min pappa är rik vill du hångla?

Om man spärrar upp sina ögon och man tittar bak med huvudet ut
då ser man galen ut!
Det hör egentligen inte hit och höra
det är bara en grej man kan göra.

När jag dansat med Elin en sommarnatt lång
och vi satt på en parkbänk, jag var kär hon drack rom.
När Elin sa att jag var den vackraste som finns
såg in i mina ögon och kräktes på mina jeans.

Vår styr som en kapten, våga fall som ett löv, våga cahsna och se hur det går.
Vad är fegt, vad är mod, what is love?
Baby don't hurt me, don't hurt me no more.
För en afton som dotar lite YMCA
Tack Göteborg, ni är kärlek för mig!



När vi läste svenska c på gymnasiet så skulle alla läsa upp varsin dikt eller en text från en låt för hela klassen. Detta var ett tag efter att melodifestivalen hade sänts. Jag läste upp Björn Gustafssons dikt från en av mellanakterna. Det var succé och ja jag måste bara säga dikten är ju grym!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0