Jag är en lat kvinna som älskar beröm

Hitta den här kokboken, "Om jag var din hemmafru".
Beskrivning:
Lotta Lundgren är stjärncopywritern som hoppade av reklambranschen för att skriva om mat, prata om mat och laga mat på heltid. Våren 2010 kunde man bland annat se henne som programledare i SVT:s TV-serie Landet Brunsås. "Jag är en lat kvinna som älskar beröm, två utmärkta egenskaper när man skapar recept. Det ska gå någorlunda snabbt, det ska vara enkelt, ingrediensförteckningen ska vara kort och det ska vara så gott att man vill äta det en gång i veckan. Jag är inte fostrad i ett restaurangkök och det märks. Mitt ideal är mat som smakar väldigt mycket mer än den kostat i termer av tid, ansträngning och pengar. Mat som får en torsdag att smaka som en lördag."

En pratsam hemmafru, en försvunnen vigselring, en österrikisk sexolog, ett borttrollat fläskberg, futurister på krigsstigen, rotfrukter i motljus, frigörande övningar, dansmaskiner och kölhalning, matlagning i högklackat och sextiofem enkla recept som får din vardag att smaka som en lördag.

Lotta Lundgren gör din matlagning roligare, din vardagsmat godare och underhåller dig med småprat, skrönor och ren skär lögn tills varenda tallrik är tom.

Tycker de säljer in den så jäkla bra och den gör till och med mig sugen på att laga mat. En kokbok liksom?! Böcker alltså..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0