So don't teach me a lesson cause I've already learned

Igår tänkte jag att jag skulle ta tag i det här med sommarjobb. Göra ett ryck. Tji fick jag. För det första finns det inga jobb att söka. Har aldrig varit med om dess like tidigare. Är jag sent ute i år? Det är ju trots allt bara mitten av mars. Ja och för det andra, de få jobb som fanns att söka skulle man söka via "extern länk" så i en hel timme satt och jag fyllde i exakt samma uppgifter på endast tre olika hemsidor. Tog ju hur lång tid som helst och spelar det överhuvudtaget någon roll om jag söker extrajobb på ica att de vet vilken dag jag började gymnasiet. Idiotiskt system!

Platsbanken borde skapa en plattform där man fyller i sina uppgifter en gång sen klickar man på ansök i annonsen på deras hemsida. Känns totalt värdelöst att sitta och lägga ner tid på CV och personligt brev när det inte ens kommer till bruk.

Nej som ni förstod gick jag och lade mig lite smått ilsken över hela detta senariumet. Och det verka som att om man går och lägger sig på dåligt humör så vaknar man med ett. Stackars Malin, Adam och Jennie som fick lyssna på min bittra ton hela förmiddagen. Men humöret blev bättre allt eftersom dagen gick. Ällen är ju alltid en stämningshöjare förutom när hon spelar dålig musik som får en att vilja hoppa ut genom fönstret.

Satt och stirrade i skolan till nästan halv nio och det känns som att jag inte fått något gjort idag heller. Utvecklingsrapporten kommer bli min långsamma och plågsamma död! Och hemma vill man knappt vara, väggarna krymper och jag funderar varje dag på hur tung tv:n egentligen är och om jag ska bära in den i mitt rum. Det får mig att längta ihjäl mig till Göteborg! Nej dags att stänga av huvudet för idag. Ät bajs och dö. Puss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0