Valborg 2011

För att sammanfatta helgen. Åkte ner mot Lund i fredags. Bussen gick i sönder ute på motorvägen vid Ängelholm. Väntar på ny buss. Visar sig att tjejen bredvid mig jobbar på stället jag ska prov jobba på i slutet av maj. Antagligen trevligaste busschauffören någonsin som avslutade hela resan med att dra några fräkisar i micken. Ankommer äntligen till Lund. Taxichaufför letar passagerar genom att sitta och spela gitarr i bakluckan.Hittar inte busshållplatsen efter tusen missförstånd. Kom hem till Jannie och Bettan. Rosévin och brädspel.

Valborg börjar med "sovmorgon" till klockan halv nio. Mot stadsparken. Sommarvärme, alkohol och 25 000 människor. Några välkända ansikten och en del nya. Lång vandring i jakt på toalett. Grillning. Kallt. Somnar vid matbordet. Somnar i Bettans säng. Folk väcker mig skrikandes på alla håll och kanter.

Vaknar åtta, kan inte somna om. Läser. Spelar sjua. Mot Malmö och 12 bitar sushí. Fika på Waynes. Och nu har jag kommit hem till mamma och pappa och ska snart äta mer grillat. Jag älskar grillat! Imorgon blir det arbetsintervju och tillbaka till Göteborg.

Har jag glömt något? Säkerligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0