Helgen och lite sånt

Idag ska vi bestiga lite berg. Eller ja vi ska gå upp för Arthur's seat är tanken. Är en timmes promenad om jag har förstått det rätt. Är så himla trött idag, förstår inte vad det är med mig. Jag önskar att jag var en morgonmänniska! Hade ställt klockan på nio idag men det var omöjligt att ta sig ur sängen då. Halv elva steg jag upp. Motvilligt!

I lördags hade vi inflyttningsfest. Glömde bort min kamera som jag så fint lagt fram för att jag skulle komma ihåg att ta bilder. Men nej, jag glömde det. Men det var en väldigt lyckad fest! Tror vi var närmare 35 personer här och det verkar som alla hade kul. När man blir vän med människor här så hoppar man över några steg. Man hälsar, pratar lite. Överväger om man gillar personen. Om ja och det är ömsesidigt så är man vänner. Lite som speed dating fast man raggar kompisar. Jag gillar det. 

Igår skulle vi besöka slottet för att det skulle vara gratis. Det var inte gratis. Det blev inget slott. Tog en sväng till museet istället och kollade på dinosaurier. Sen åt vi bakis-sushi. Älskar att vi bor mittemot en sushirestaurang. Blev även ett bio besök, för första gången i Edinburgh. 7 pund. Bra pris en dålig söndag.

Cheers

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0