Kurserna

Nu har vi kommit igång med skolan och våra kurser. Det jag ska läsa denna terminen är följande:

Photo: Studio. Verkar som detta kommer bli en riktigt rolig kurs. Vi ska göra två fotouppgifter. En där vi ska fotografera mat, som jag har förstått det kan man tolka mat ganska fritt men man ska kunna använda det i någon form av kokbok. Vi ska dessutom fotografera med en analog kamera. Vilket jag inte har gjort tidigare så det ska bli väldigt roligt. Den andra uppgiften är att vi ska fotografera två omslagsbilder. Detta med digital systemkamera.

Läraren verkar väldigt bra. Han är rolig att lyssna på och han verkar vara väldigt pedagogisk. De andra som också läser kursen säger att det är den bästa läraren de har. Två tummar upp för det!

Experiential design
. Handlar mer om att man ska lära sig att förstå tanken bakom design. Och i alla dess former. Än så länge har jag bara varit på en föreläsning men den verkade väldigt bra! Det är två lärare som håller i kursen och vi ska i slutet av kursen göra en portfolio.

Den tredje kursen som jag ska läsa är Marketing 1. Har inte haft några föreläsningar än dock eftersom jag fick reda på idag att jag kunde få läsa den. Jag byta bort Design och Urbanism då jag inte tyckte det verkade vara något för mig. Marketing 1 verkar vara väldigt lik en tidigare kurs som jag läst på Högskolan i Jönköping. Och det var dessutom en av de bästa kurserna jag läste där så då tänkte jag att det kan inte bli helt galet att läsa en kurs till. Ska ditt första gången på fredag. Hoppas på det bästa.

Så i det stora hela är jag väldigt nöjd med mina kurser så här långt. Lärarna verkar vara väldigt engagerade i alla elever och de är väldigt måna om att vi förstår allting. Det gillar jag eftersom det ibland kan vara lite svårt att hänga med i den skotska dialekten. Åh Edinburgh är så bra!

Kommentarer
Postat av: Natalie

Skönt att du har det bra. Det verkar vara roliga kurser, hoppas vi får ta del av dina fotografier? :) Saknar dig!

2011-09-21 @ 10:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0