Uppdatering från Skottland

Varning! Det kommer nu ett väldigt pessimistiskt inlägg.

Lägenhetsletandet fortsätter. I Edinburgh går vi mycket! Har fått skoskav på min lilltå och det känns som den ska brinna upp! Idag var och tittade på två fina lägenheter som redan var uthyrda? I Edinburgh verkar människorna vara väldigt förvirrade och ha ganska dålig koll på det mesta. Idag har vi bytt rum igen. Bussarna åker inte enligt busstabellerna. Jag hittar inget saltlakrits. Men gud vad jag älskar Edinburgh ändå. Varje dag vaknar vi med ett nytt hopp som än så länge har blivit hårt testat. Vi kommer hitta ett boende, men man vill göra det nu så man kan lägga sin tid på att upptäcka denna fantastiska stad. Varje dag hittar vi nya gator att gå på och tänker bara wow wow och wow.

Igår träffade jag och Sali en skotte som lärde oss allt(?) som finns att veta om kiltar. Att de ser olika ut beroende från vilken familj man kommer från. Den får inte vara för lång då den ska inte gå i backen om man står på knä. Man får inte ha kalsonger under och "väskan" sporran som hänger fram till är bra att ha sin mobil i. (Igår såg vi många kiltar då Skottland spelade, fotboll? fotball? Vet inte riktigt.)

Nu ska vi snart iväg och titta på någon fyrverkerifest. Imorgon ska vi till skolan för introduktion och sedan blir det fler visningar och samtal. Lägenhet, lägenhet, lägenhet.

Cheers














































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0