Sportlife i en vecka

Denna veckan så är det "prova på vecka" på sportlife här i Jönköping och självklart måste man passa på när det erbjuds lite gratis träning. Har varit en trogen friskis&svettis medlem länge nu och en nöjd med dessutom men det skadar aldrig att testa något annat.

Så idag gick jag och Annie och testade på bodycombat:
"Koreograferat, adrenalinpumpande konditionspass med kick och slagkombinationer från en rad olika självförsvarsdiscipliner som karate, boxning, thaiboxning, tai-chi och kung fu. Förbättrar din kondition och utvecklar din styrka i bål, ben och överkropp. (60 min)".

Måste erkänna att jag var ganska nervös för det var längesedan jag körde ett hårt konditionspass (julen har varit väldigt lugn). Men min nervositet var helt onödig då passet förvisso var intensivt men det var så roligt att man glömde bort hur jobbigt det var. Och sedan instruktören, vilken kille. Han hade energi så det räckte till alla i salen! Mycket slag och mycket sparkar, träning helt i min smak med pepp-musik högt i bakgrunden. Passet avslutades med lite magträning (fyfan för plankan) och sedan kort stretch.

För att sammanfatta det hela, vi bokade oss till passet på torsdag också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0