Peace & Love 2011

Peace & Love 2011 är nu över. Det har tagit nästan hela veckan att vila upp sig och imorgon är det dags att börja jobba på allvar. När jag tänker tillbaka på veckan och folk frågar vilka band det var vi såg så blir jag lite ställd. Det var så många, Malin räknade på det och jag har för mig att hon nämde att vi såg 17 spelningar totalt. Låter mycket i mina öron och då hann vi inte ens se alla som vi hade velat vilket ger mig lite ångest.

Vi inlede med Sahara Hotnights och Visit to Vienna och avslutade med att dansa Ramlar med främlingar till en sjungande Håkan Hellström. Känslan man får när man lyssnar på ett låt som man fullkomligt älskar är så obeskrivligt härlig. Så gick vi runt på festivalområdet timme efter timme, dag efter dag. Härligt!

Tält grejen var inte så farligt som jag trodde. Det värsta var alla köer. Vad man än skulle göra så var man tvungen att köa. Det gällde att ha e jäkla framförhållning till sina behov då folk tog inte ordet kris på så stort allvar. Det kändes även som att vi höjde medelåldern vilket faktiskt drog ner på hela veckan en del. Jag uppskattar inte att känna mig som en gamling förutom när jag själv väljer det.

Veckan avslutades tyvärr med förkyldning och feber och hela lördagen är som en dimma i mitt huvud. Men vi hade kul ändå. Jag och Malin låg i gräset och lyssnade på Säkert!, tittade på människor som dansade med hörlurar, blev fulla och avslutade festivalen med att dansa loss till Håkan.
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0