she's a tramp she's a vamp but she still kills the dance

Eftermiddagen har spenderats hemma hos mormor där jag, hon och mamma har suttit och tjötat, druckit punsch och ätit glass. Väldigt bra eftermiddag med andra ord. Diskuterat diverse saker om livet och konstiga saker som förekommer.

Kommit fram till att unga tjejer som är poliser är de otrevligaste i den svenska poliskåren. Igår besökte vi bar a bar här i Ystad. Står utanför och försöker få tag på Lizette då två poliser rusar upp mot dansgolvet. Fattar ingenting förutom att det måste ha hänt något. Känner att jag inte vill gå in om det är folk som slåss och anser att det är i så fall bättre att avakta utanför. Ser att den ena polisen har kommit ner igen och står och pratar med tjejen som sitter och tar betalt. Eftersom fredagen var rätt så tuff vad det en väldigt lugn kväll igår. Går fram och frågar vad det är som har hänt. Den unga polisen snäser till mig att det inte har hänt någoting. Jag undrar då varför de rusar upp som de har eld i röven. Det har inte hänt något speciellt får jag då till svars, ännu otrevligare. Bestämmer mig för att ge upp och traskar upp för att hitta Lizette så att vi kan gå. Jag förstår inte riktigt, är det inte meningen att polisen är här för att man ska känna sig trygg och arbeta med människor och inte mot. Hade kunnat förstå om jag hade kommit fram och varit full och odräglig men tyckte att hennes attityd var rätt onödig. Och då är detta andra gången jag stötter på en ung kvinnlig polis som inte förstår innebörden att kommunicera med människor på ett bra sätt.

Nej nu ska jag packa färdigt och sen lägga mig i sängen med eclipse. En god natts sömn är det enda som saknas just nu!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0