Vinter i Ystad

Anlände till Ystad igår och det hade väl inte undgått någon att det har landat en hel del snö! här nere i Skåne. Efter att ha suttit på bussen från Jönköping i tre timmar var jag väldigt kissnödig! Och att det seriöst tog en och en halv timme från Malmö gynnade inte min blåsa för fem öre.

Idag bestämde jag mig trots allt för att våga mig ut och bege mig ner mot Mikaela. Det första jag gör när jag ska lämna infarten är att jag fastnar i en två meter hög snödriva som har bildats när de plogat gatan. Ja, efter det kunde jag inte bli mycket mer snötäckt. Mina svara byxor hade nu blivit vita snöbyxor. Fint som fan! Eftersom jag ville komma snabbt ner till Mikaela så gick jag den snabbaste vägen, cykelvägen ner till Västervångskolan, ner via Rosenhill och mot kyrkogården. DOCK inte den mest plogade vägen vilket har resulterat i träningsvärk i röven nu. Sen träffa jag på en mus på den väldigt väldigt smalt plogade vägkanten :S sprang typ två kvarter där också. Med andra ord en riktigt workout idag. 

Har fotat några bra bilder med min kamera men så smart man är glömde sladden. Men fan vad jag önskar att jag ägde en systemkamera nu! Mellandagsrea känns rätt läglig!

+++ Fick en fyra i Matematiska verktyg. (En fyra är desamma som VG.) Har nog aldrig varit så stolt över mig själv! Jag som knappt klarade matte B i gymnasiet. Mikaela Palmgren den bästa läraren i matte någonsin!


Kommentarer
Postat av: Malleballe

Mikaela ;)

2009-12-20 @ 22:00:18
URL: http://malinglimstedt.wordpress.com
Postat av: Malleballe

Btw, GRATTIS till 4an! :D Du är grym!

2009-12-20 @ 22:01:16
URL: http://malinglimstedt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0