Hata Telenor!

Har som sagt börjat använda mitt mobila bredband nu. Funkade fint igår, sämre idag då jag inte fick igång det alls. Trodde att det var datorn som automatiskt ville koppla sig till mitt gamla internet. Tog bort den gamla IP-adressen och ja försökte med det mesta för att få igång det mobila modemet. Men icke, frustrerad som tusan försöker jag ringa till Telenors kundservice då jag inte förstår vad felet är.

"Har du frågor kring ditt mobila bredband är det bara att ringa till Kundservice dygnet runt på 020-22 22 22. Vi hörs."
Såhär käckt har de skrivit på lappen med pinkoden. Slog numret på min mobil och det enda jag fick höra om och om igen var hur mitt saldo på mobilen. VAFAN?! Blir ännu mer förbannad och ringer till pappa och frågar om han kan pröva ringa till Telenor. För det är ju jävligt logiskt att när man har Telenor på mobilen så ska man inte kunna ringa till deras kundtjänst?! Glasklart! Pappa försöker ringa, (som  har abonomang)  slår in mina uppgifter och det enda han får höra är mitt saldo på mitt kontantkort. Fattar ingenting och är vid det här laget helt galet arg och halvskriker på min stackars far som ligger hemma i kräksjuka. Ringer Annie för att få lite hjälp genom deras chatt. Jo de har en chatt men har man inget internet så är det rätt kört. Precis när Annie ska skriva till dem så börjar modemet mirakulöst fungera.

Jag loggar själv in på chatten och frågar Felix hur fasen jag ska få tag på kundtjänst när mitt internet inte fungerar. Han förklarar vänligt att det går bra att ringa. Och jag kontrar med att det gör det inte.

Kundservice (Felix): “Vissa kontantkort har tyvärr inte möjlighet till personlig service.”
WHAT?
Stephanie Borg: "Nehe? Så då är det alltså kört för min del"
Kundservice (Felix): “Du kan kontakta oss här på chatten, alternativt ringa 020-222 222, från en annan telefon.”
Stephanie Borg: "Jag har ingen annan telefon att ringa från och om mitt internet inte fungerar så har kommer jag inte åt chatten"
Kundservice (Felix): “Det är på dom visen du kan kontakta oss snabbast, jag har tyvärr inte något annat alternativ.”
Stephanie Borg: "det gick inte, men ja jag kan ju konstatera att för min del är det rätt kört eftersom jag sitter med skiten till nästa sommar."
Kundservice (Felix): “Angående problemed med det mobila bredbandet så jobbar vi med att lösa det och hoppas att det blir klart så snabbt som möjligt.”
Chatten avslutad

Hur fan kan man inte ringa kundtjänst från sin mobil? Jag har haft Telenor sedan min första mobil vilket är säkert tio år sen och hans svar är att han tyvärr inte har något annat alternativ. Är det man får för att man är trogen kund. Nej tack då kan det va så! Nu blir det att kolla efter någon annan mobiloperatör. Det är ju så man blir mörkrädd!



Kommentarer
Postat av: Denise[O R D & F O T O]

Vilken fin och bra blogg du har! Kika gärna in på min och säg vad du tycker. Kanske kan du också fråga en fråga i min nya funktion på bloggen, skulle vara så roligt!:D

Tack i förhand

Kram Denise

2010-03-03 @ 12:46:44
URL: http://photobydenise.se
Postat av: Natalie

Känner frustrationen. Jag fick en räkning med saftig påminnelseavgift igår. Denna avgift ville jag inte betala eftersom det var den första räkningen jag hade fått. På räkningen stod det att om man hade några frågor var det bara att ringa detta nummer. Så jag ringde numret och då sa de i luren "detta nummer kan man tyvärr inte ringa från en mobiltelefon". taskigt läge när man inte har någon hemtelefon :P

2010-03-03 @ 17:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0