Detta är vad jag har sysslat med

Den senaste tiden har jag suttit lite väl isolerad men nu jag kan äntligen sätta punkt. Imorgon ska de sista arbetet lämnas in. Okej förutom redovisningen nästa vecka men det gjorde jag också klart ikväll. Så nu tänkte jag visa upp vad det är jag faktiskt har pysslat med dessa sena nätter och tidiga mornar.



I photo: studio skulle vi fotografera porträtt. Jag valde att fotografera för en tatueringstidning och min modell blev så klart Hille. Hon var den med mest tatueringar och väldigt snygga sådana också. Är väldigt nöjd med den svart/vita bilden. Jag fick henne att hoppa och vrida sig och ta bilder rakt fram i från. Men hon verkar lika nöjd som jag. Där ska egentligen vara texturer av träd i den svarta bakgrunden för den delen.



I min andra kurs, Experiential Design skulle vi göra en portfolio där vi fick välja tre olika items och presentera dem hur vi ville. Jag valde att göra en fotobok med mementos. Jag har fotograferat hur man brukade spara och dela sina minnen och hur man gör idag med hjälp av datorer och mobiltelefoner. (Första gången jag förklarar detta på svenska, känns väldigt konstigt!!!)



Mitt andra item var colours och där valde jag att trycka mina grejer på tre olika T-shirts. Jag valde att göra en illustration för varje primärfärg. På ryggen har jag skrivit lite fakta om den valda färgen. Jag blev väldigt nöjd med dessa och trycken blev mycket bättre än vad jag hade väntat mig.



Mitt tredje och sista item jag har gjort är thoughtless acts vilket innebär att dokumentera konstiga händelser i vardaglig miljö, att hitta ställen där design saknas eller som jag har förstått det. Dokumentera saker som man inte brukar stötta på. Så det gjorde jag så gott jag kunde. Visa bilder är jag mer nöjd med än andra. Ska väl tilläggas att Kakan har tagit en bild åt mig från Jönköping. Men jag har redigerat den och det är faktiskt en av mina favoriter.

Kommentarer
Postat av: kakan herself

Hej söt-stephanie! Vad fint det blev! Hoppas allt är bra med dig! PUSSochKRAM

2012-01-24 @ 23:06:21
URL: http://bollisbellis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0