Vägen till drömjobbet 2

För några veckor sedan var jag på intervju för ett jobb som jag verkligen vill ha! AD-assistent på ett företag som har sin egen marknadsföringsavdelning. Hade varit helt perfekt men väntar fortfarande på besked, det ska komma denna veckan.

Fick bra respons av kvinnan jag blev intervjuad av. Det enda som skulle kunna vara ett problem var min brist på erfarenhet. Titta på henne med glimten i ögat och svarade att man måste börja någonstans. Självklart förstod hon också det. Jag håller mina tummar men har trots allt ändå insett att det är väldigt svårt att konkurrera med alla yrkeserfarna människor. Detta har gjort att jag var tvungen att tänka ut en plan B, en praktikplats. Men idag läste jag detta inlägget från en tjej som Annika Bäckström som berättar om när hon sökte praktikplats för ett år sedan. Fick en uns av hopplöshet. Skakade av det igen och sökte några fler jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0