Vägen till drömjobbet 3

Idag har jag varit på intervju. Jag gillar att gå på jobbintervju. Härlig egoboost. Man får en liten adrenalinkick och saken att man faktiskt får något resultat av alla ansökningar man skickar iväg. Intervjun gällde ett jobb som mässpersonal i Malmö under februari. Alltså inget långvarigt men några jobbdagar är bättre än inga.

Imorgon ska jag nog gå och prata med de på arbetsförmedlingen. Mest för att det gör mig väldigt irriterad att min bror som har gått arbetslös i över ett år får cirka 3000 kr i månaden för att göra absolut ingenting. Jag pluggar för att jag behöver en inkomst (och givetvis för att jag tycker det är roligt och väldigt givande), letar jobb som en galning och kan just nu tänka mig vilket extrajobb som helst. Jag får ut 4468 kr i månaden utav CSN där 1388 kr är bidrag och 3080 kr är lån som jag måste betala tillbaka, med ränta. Så alltså egentligen skulle jag tjäna pengar på att skriva in mig som arbetslös och inte göra något. Skulle antagligen ta livet av mig på grund av tristess men hur kan detta bli rätt?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0