Vägen till drömjobbet 4

Varje gång jag sitter på pågatåget på väg antigen till Malmö eller Ystad är det en sak som stör mig något oerhört! All dålig grafisk design som de visar i reklam snuttarna på tv-skärmarna. Helt seriöst, comic sans och blanda in massa konstiga färger i typsnitten. Kan faktiskt med säkerhet säga att jag hade gjort det bättre. Hade gjort det gratis bara för att skona alla på tågen från den här exponeringen. Samma sak när jag var med min kompis på apoteket idag för att hon skulle köpa någon medicin till sin hund. Ögondroppar för hundar fast på förpackningen ser man ett öga på en människa. Vi får väl hoppas att dropparna går lika bra i våra ögon som våra fyrbenta vänners för det hela kändes väldigt vilseledande.

Hade kunnat uppfinna ett nytt jobb till mig själv. Hade kunnat kallat det observatör. Ganska enkelt, hitta platser, saker, hemsidor där design/funktion inte fungerar. Jag menar finns det något värre än när man besöker en dålig hemsida som man inte kan navigera sig runt på enkelt. Jag ger oftast upp och väljer att antagligen inte besöka hemsidan igen. Så många företag är i behov av grafiker utan att de vet om det. Satsa på marknadsföring och en bra profil utåt. Det tjänar sig i längden!

Kommentarer
Postat av: MEULLERPHOTO

sv: Tusen tack! :) Justd en här bilden har jag lagt ihop två, men har även gjort liknande bilder med dubbelexponering! :)

2012-01-26 @ 19:32:59
URL: http://meullerphoto.blogg.se/
Postat av: anna

sv: kursen går dock på jönköpings uni så är inte moderskeppet som håller i den alls :)

2012-01-26 @ 19:33:44
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: Stephanie

Ah jo. Fast det är ju Mathias och de från Moderskeppet som håller i kursen. :)

2012-01-26 @ 19:48:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0